Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 6
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 6 by Subject "18 стагоддзе"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemЖырандоль гукаў са шляхецкіх сядзібаў вялікай музычнай эпохі і стылю(Белорусская государственная академия музыки, 2005) Якіменка, Т. С.; Jakimenka, T. S.У артыкуле прадпрымаецца разгорнуты аналіз вучэбнага дапаможніка "Фартэпіянная музыка Беларусі XVIII стагоддзя" (складальнікі В. Дадзіёмава і У. Дулаў). Аўтар рэцэнзіі разглядае навуковую канцэпцыю зборніка і абгрунтоўвае не толькі практычна - выканальніцкую і педагагічную, але і навуковую яго вартасць. Адным з пераканаўчых аргументаў з'яўляецца здзейснены дзякуючы выданню ўваход у невядомую раней музычна-культурную прастору колішніх шляхецкіх сядзібаў Беларусі.
- ItemЗ беларуска-ўкраінскіх сустрэч: да біяграфіі А. Ведэля(Белорусская государственная академия музыки, 2005) Дадзіёмава, В. У.; Dadzіjomava, V. U.У гісторыі музычнай культуры Беларусі вядома немала старонак, цікавых не толькі для беларускага, але і для славянскага і, шырэй, агульнаеўрапейскага музыказнаўства. Большасць іх звязана з дзейнасцю на Беларусі ўраджэнцаў розных краін, а таксама з укладам выхадцаў з Беларусі ў музычныя культуры іншых народаў. Для культуры айчыннай, якая спрадвеку развівалася на перакрыжаванні розных мастацкіх шляхоў, гэты працэс асабліва паказальны, а кожны факт, што мае да яго дачыненне, набывае прынцыповую значнасць. Таму аўтар прыцягвае ўвагу да матэрыялаў, якія адкрываюць невядомыя раней беларускія рэаліі жыцця ўкраінскага кампазітара А. Ведэля. Гэтыя матэрыялы прывёз у Мінск выдатны дзеяч украінскай культуры, энтузіяст і шукальнік Яўген Леанідавіч Махнавец.
- ItemСюжэтныя матывы і оперныя сітуацыі ў нясвіжскіх творах Я. Голанда(Белорусская государственная академия музыки, 2005) Кавальчук, Н. М.; Kaval'chuk, N. M.Аўтар звяртаецца да найбольш відавочных мастацка-стылявых прымет опер Я. Голанда - тых, што звязаны з сюжэтыкай. Паэтычныя тэксты і драматургія опер "Агатка" і "Чужое багацце" ўтвараюцца паводле назіранняў аўтара, са спалучэння розных тыпалагізаваных сюжэтных матываў і оперных сітуацый, што бытавалі ў еўрапейскіхкамічных операх другой паловы XVIII ст. і адлюстровывалі агульнаеўрапейскія мастацкія традыцыі свайго часу.