Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 30
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 30 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 30
Results Per Page
Sort Options
- ItemОбзор диссертаций(Белорусская государственная академия музыки, 2017)
- ItemАгляд кампазітарскай творчасці Юзафа Грыма: фартэпіянная спадчына(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Шэйпа, С. І.; Shjejpa I.У артыкуле ўпершыню ўводзяцца ў новуковы ўжытак невядомыя дагэтуль старадрукі фартэпіянных твораў віленскага кампазітара і музычнага дзеяча Ю. Грыма (? - 1888), якія адносяцца да другой паловы 20 ст. Здзяйсняецца першапачатковы аналіз танцавальных п’ес і маршаў, адзначаюцца некаторыя асблівасці кампазітарскага стылю Ю. Грыма.
- ItemКалендарно - обрядовый фольклор Восточного Полесья в записях Александра Ивановича Рубца (1837 - 1913)(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Попова, И. С.; Popova I.В статье рассматривается наследие Александра Ивановича Рубца одного из первых собирателей и исследователей народного музыкального творчества. Сборники песен земледельческого цикла, собранные А. И. Рубцом, оказали существенное влияние на формирование российской и советской музыкальной фолклористики.
- ItemМелотипология зимних обрядовых напевов правобережной Черкащины(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Пшеничкина, Г. Н.; Pshenichkina G.Святочные обрядовые песни – наиболее сохранившийся жанр календарного цикла на правобережной части нынешней Черкасской области. До нынешнего времени они не получили системного анализа и освещения в этномузыковедческой литературе. В данной статье предпринята попытка обобщения и классификации зимних напевов черкасского Поднепровья и «переходной зоны» к Подолью на основе экспедиционных материалов и доступных печатных источниках.
- ItemЗмест(2017) Весці № 30
- ItemСтилевая классификация белорусской литургической певческой практики православной традиции(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Густова, Л. А.; Gustova L.Стиль как высший вид художественного единства является важнейшей многозначной категорией в искусствознании. М. Михайлов охарактеризовал стиль как один из типологических подходов к различным явлениям действительности и определил стиль как одно из проявлений системной организованности искусства. В статье экстраполируется понятие «стиль» в религиозную музыкальную культуру и определяются исполнительские виды и стили белорусской литургической певческой практики православной традиции.
- Item"Punktum saliens" в реконструкции монодийных песнопений рукописных Ирмологионов конца ХVI - ХVIII в.(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Жуковская, И. И.; Zhukovskaja I.Певческие памятники, представленные в рукописных Ирмологионах конца XVI – XVIII в., зафиксированы древней системой записи, называемой киевской нотацией. Её прочтение, несмотря на теоретическое решение проблемы дешифровки в современной музыкальной медиевистики, остаётся неоднозначным. Затруднения связаны с фрагментами нотного текста, в которых появляются ключи и бемоли, выписанные наряду с ключами и бемолями в начале нотоносца, но нередко возникают и при прочтении нотолинейной записи, где этих знаков нет. В статье воспроизводиться алгоритм реконструкции монодийных песнопений и определяются основные принципы их дешифровки.
- ItemПраваслаўная музычная традыцыя ў Беларусі ў сярэдзіне XV - XVI ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Ліхач, Т. У.; Lіhach T.У артыкуле робіцца акцэнт на спецыфіцы развіцця беларуска-ўкраінскай праваслаўнай музыкі сярэдзіны XV – XVI ст. параўнальна з адпаведнай маскоўскай традыцыяй. Аўтар адзначае, што ў Вялікім княстве Літоўскім адбыўся арганічны сінтэз заходнееўрапейскіх “навізнаў” са старажытнымі практыкамі, у выніку чаго ўзнікла прынцыпова новая традыцыя, арыентаваная ўжо не на Канстанцінопаль, а на еўрапескі музычны кантэкст.
- ItemЦикл "Кентавры" для флейты и струн рояля В. Воронова: авторский текст как ключ к исполнительской интерпретации(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Машковская, Е. В.; Mashkovskaja E.Главные предметы рассмотрения в статье - содержательные и композиционно-драматургические особенности цикла "Кентавры" для флейты и струн рояля В. Воронова. Систематизирован комплекс авторских вербальных комментариев в музыкальном тексте, классифицированы новые приемы игры на инструментах, определяющие специфику исполнительской интерпретации каждой части опуса.
- ItemПраваслаўныя вуснатрадыцыйныя песенныя практыкі ва ўмовах поліэтнічнасці і поліканфесійнасці: з экспедыцыйных назіранняў на Падляссі(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Чарнова, К. А.; Charnova K.Артыкул прысвечаны разгляду рэлігійнага фальклору праваслаўнай традыцыі ўсходніх тэ- рыторый сучаснай Польшчы (рэгіён Падляссе). Пытанні функцыянавання праваслаўных песнапенняў у традыцыйным побыце раскрываюцца ў сувязі са спецыфікай этнасвядомасці і этнічнага «слыху» носьбітаў вуснатрадыцыйнай культуры, этнічнай ідэнтыфі-кацыі/самаідэнтыфікацыі вясковых жыхароў, абумоўленай складаным гістарычным лёсам дадзеных тэрыторый (маргінальныя этнічныя тэрыторыі). Прадпрынята спроба параўнальнага супастаўлення версій праваслаўных песнапенняў, зафіксаваных падчас экспедыцыйных абследаванняў вёсак Гайнаўскага і Бельскага паветаў, з этнафанійнымі версіямі носьбітаў беларускай вуснатрадыцыйнай культуры.
- ItemСимфония жизни(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Лузько, Л. А.; Luz'ko, L.
- ItemПение по нотам: к 100-летию со дня рождения Ирины Николаевны Сак(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Сизко-Габриелян, О. С.; Sizko-Gabrieljan O.
- ItemЛеонид Федорович Бражник: штрихи к портрету (к 100-летию со дня рождения)(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Клиндухов, В. И.; Klinduhov V.
- ItemМузыкально - стилевые особенности "Розных" напевов Херувимской песни в Жировицком Ирмологионе первой половины XVII в.(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Шпаковская, Л.; Shpakovskaja L.Статья посвящена анализу музыкального стиля «Розных» напевов Херувимской песни из Жировицкого Ирмогилона первой половины XVII в. Автор определяет место напевовв системе многороспевности, систематизирует их по ладомелодическим признакам, проводит параллели с поствизантийским интонированием, а также высказывает предположения относительно генезиса напевов.
- ItemМелагеаграфія каляндарных напеваў Верхняга Над'ясельдзя і яго сумежжаў(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Даніловіч, Н. І; Danilovіch NАртыкул прысвечаны даследаванню каляндарна-песеннай традыцыі Верхняга Над’ясельдзя як часткі заходнепалеска-панямонскага памежжа. Мелагеаграфія каляндарных напеваў Верхняга Над’ясельдзя разглядаецца ў арэальнай дынаміцы. Паказваецца слабая захаванасць старажытнага гістарычна-стылявога пласта этнапесеннай культуры гэтых тэрыторый, што выяўляецца ў рассеяным і кропкавым распаўсюджванні каляндарных напеваў. Упершыню публікуюцца некаторыя экспедыцыйныя матэрыялы з архіва Л. Мухарынскай.
- ItemАб уздзеянні міграцыйных працэсаў другой паловы XX ст. на этнамузычны ландшафт Беларусі(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Канстанцінава, Т. Л.; Kanstancіnava T.Артыкул прысвечаны пастаноўцы праблемы міграцыі насельніцтва ў этнамузыкалогіі. Паказана, што фарміраванне этнамузычных ландшафтаў ва ўсе гістарычныя часы адбываецца пад моцным уплывам перасяленчых працэсаў. У якасці непасрэдна звязаных з міграцыйнай праблематыкай вылучаны пытанні рэгіянальных, лакальных і мікралакальных асаблівасцей этнапесенных традыцый, жанравай сістэмы вуснатрадыцыйнай песнятворчасці, соцыяпсіхалагічных «партрэтаў» этнафораў-перасяленцаў
- ItemПринципы драматургического развития в репетитивной форме (на примере сочинений А. Пярта и Н. Корндорфа)(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Лойко, О. Б.; Lojko O.В центре внимания статьи - проблема драматургии репетитивной формы. На примере репетитивнных сочинений российского композитора Н. Корндорфа (1947 - 2001) и современного эстонского композитора А. Пярта (род. 1935) рассматриваются два наиболее распространенных типа драматургии репетитивных композиций.
- ItemМалавядомыя старонкі экспедыцыйна-палявой дзейнасці Лідзіі Саулаўны Мухарынскай(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Бярковіч, Т. Л; Bjarkovіch T. L.У артыкуле прадстаўлены вынікі сістэматызацыі некаторых экспедыцыйна-палявых матэрыялаў Лідзіі Саулаўны Мухарынскай, якія захоўваюцца ў Беларускім дзяржаўным архіве-музеі культуры і мастацтваў. У цэнтры разгляду лісты выканаўцаў і аўтараў народных песень (ф. 349, воп. 1, спр. 151-153). Акрэслена кола тэм перапіскі, якія з’яўляюцца найбольш важнымі для разумення асобы Л. Мухарынскай, яе «маральных імператываў». Паказана выбітнае месца ў шэрагу адрасантаў Л. С. Мухарынскай Таццяны Вікенцьеўны Місевіч народнага карыфея, спявачкі і ткачыхі з в. Доўгае Шчучынскага раёна Гродзенскай вобласці.
- ItemФортепианный дуэт в музыкальном искусстве Беларуси второй половины XX в.(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Громова, Н. С.; Gromova N.Статья посвящена основным этапам развития фортепианного дуэта в музыкальном искусстве Беларуси второй половины 20 века. С этим периодом связано возрождение и подъём интереса к ансамблю пианистов. Изучение композиторского и исполнительского дуэтного творчества в историческом аспекте позволило определить ведущие тенденции развития белорусского фортепианного (ансамблевого) искусства. Выявлена тесная взаимосвязь исполнительского и композиторского творчества, которая привела к формированию в этот период белорусского педагогического и концертного репертуара для фортепианного дуэта. Показаны основные направления композиторских творческих поисков в этой сфере музыкального искусства.
- ItemМеждисциплинарное исследование православных духовных песнопений на канонические богослужебные тексты(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Хватова, С. И.; Hvatova S.Статья посвящена методологии исследования современных богослужебных песнопений Русской Православной церкви и, шире, динамике православного богослужебного канона в XX в. Изучение современных духовных песнопений на канонические богослужебные тексты имеет значительную специфику. Междисциплинарный подход предполагает вовлечение аналитического инструментария историковI, религиоведов, исследователей устава, литургии, традиционного музыкознания и этномузыкологии.