Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 26
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 26 by Subject "Белорусская музыка"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- ItemАнсамбли с участием цимбал в контексте камерно - инструментального творчества(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Лисова, Е. В.; Lisova E.Интерес к белорусским цимбалам показателен для белорусских композиторов. Значителен вклад Г. Гореловой в цимбальную литературу. В статье проанализированы камерно-инструментальные ансамбли с участием цимбал «Три фольклорных мотива», «Семь пьес в ладах», «Судоку», «Самотныя прывіды знікнуўшых замкаў», «Bombo»
- ItemБелорусская опера малой формы: анализ музыкально - драматического текста(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Буряк, А. Ю.; Burjak А.Статья посвящена вопросам анализа музыкально-драматического текста в современной опере малой формы. На базе философских, литературоведческих, искусствоведческих и музыковедческих исследований выявлены современные методы исследования оперы, представлен анализ музыкально-драматического текста опер для детей «Тараканище» Л. Шлег, «Девочка, наступившая на хлеб» В. Копытько
- ItemЖанр белорусского фортепианного концерта на современном этапе: образно - стилевые аспекты(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Майстер, А. И.; Majster, A. I.В статье исследуется развитие жанра фортепианного концерта в белорусской музыке на современном этапе. На примере концертов, созданных на рубеже 20-21 вв., автор выявляет процессы стилистического обновления жанра в контексте эстетико-стилевых тенденций эпохи.
- ItemЖанрово - стилевые особенности концертов для народных инструментов Г. Ермоченкова(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Лазутская, Н. Ф.; Lazutskaja N.Статья посвящена жанру концерта для народных инструментов в творчестве Г. Ермоченкова. На примере его произведений рассматриваются тенденции развития жанра концерта, специфика его индивидуального композиторского претворения в контексте национального искусства конца 20 в.
- ItemЗ гісторыі музычнага выканальніцтва ў Беларусі: старажытныя часы(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Дадзіёмава, В. У.; Dadzіjomava V.У артыкуле прыведзены звесткі пра вакальнае і інструментальнае, сольнае і ансамблевае выканальніцтва ў Беларусі ў эпохі Сярэдневякоўя і Рэнесанса. Адзначана адпаведнасць працэсуразвіцця айчыннага выканальніцкага мастацтва еўрапейскім тэндэнцыям, а таксама асобае багацце музычна-канфесіянальных форм.
- ItemКафедре медных духовых и ударных инструментов - 25 лет(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Волков, Н. М.; Volkov N.
- ItemНам 25! К юбилею кафедры деревянных духовых инструментов Белорусской государственной академии музыки(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Ничков, Б. В.; Nichkov B.
- ItemРэлігігйная музыка М. Шчаглова (Куліковіча)(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Ліхач, Т. У.; Lіhach T.Рэлігійная музыка М. Шчаглова – адна з яркіх і арыгінальных старонак беларускага музычнага мастацтва XXст. Абапіраючыся на традыцыі рускай праваслаўнай музыкі канца XIX - пачатку XX ст., Шчаглоў стварыў свій цікавы стыль царкоўных кампазіцый. Яго вызначальныя рысы: 1. Цесная сувязь з беларускім фальклорам; 2. Апора на сваеасаблівую беларускую манадыйную традыцыю; 3. Працяг уласцівай для уніяцкай царквы Беларусі лініі стварэння рэлігійных песень.
- ItemФортепианный сборник "Ludus animalis" В. Кузнецова: опыт интеллектуального музицирования(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Тургель, С. Г.; Turgel' S.В статье рассматриваются особенности трёх фортепианных циклов В. Кузнецова, их предназначение не только для концертного исполнения, но и для бытового музицирования, игры не пальцев, а ума. Такое интеллектуальное времяпровождение является продолжением европейских традиций 18 в., распространённых и в среде белорусской шляхты.
- ItemХудожественный феномен "Мессы в честь Святого Франциска" в контексте музыкальной поэтики Виктора Копытько(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Матюхов, И. Г.; Matjuhov I.В статье анализируются структурно-композиционные особенности «Мессы в честь Святого Франциска» В. Копытько. В качестве cantus firmus партитуры композитор используют древнюю белорусскую купальскую песню «Ой, рана на Йвана». Для сочинения характерно сочетание музыкально-литургических традиций и художественных принципов разных эпох – от Средневековья до современности, воплощение идеи соборности, важнейшей для творчества Копытько.
- ItemЦыкл Вялікатыдневых лементацый Віленская катэдры(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Немагай, С. М.; Nemagaj S.У артыкуле вылучаецца гіпотэза аб фарміраванні цыкла Велікатыднёвых ламентацый Віленскага катэдральнага сабора з твораў двух розных аўтараў – Згірскага (імя і гады жыцця невядомыя) і Антонія Сакульскага (1771 - 1840). Гіпотэза грунтуецца на рэканструкцыі рукапісаў трох частак цыкла ламентацый: “Lamentatia a septem vocibus” (in C) Згірскага, а таксама “Lamentatio Jeremiae Prophetae” (c-moll) і “Lamentatio Jeremiae” (F-dur) А. Сакульскага. Усе творы паходзяць з аднаго бібліятэчнага збору, маюць падобную карціну храналогіі выкананняў, а таксама ўзаемадапаўняюць адзін аднаго згодна з літургічнымі канонамі Пасхальнага Трыдуума. Даецца характэрыстыка ламентацый – жанра, уключанага ў абрады цёмнай ютрані Перадвелікоднага тыдня. Звесткі аб аўтарах ламентацый Віленскай катэдры – Згірскім і Сакульскім – дапаўняюцца апісаннем рукапісаў кампазіцый і адзначэннем некаторых стылявых асаблівасцей твораў, захаваных у выглядзе партытур і асобных галасоў у фондах Нацыянальнай бібліятэкі імя Мажвідаса ў Вільні і ў Бібліятэцы Акадэміі навук Літвы.