Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 24
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі № 24 by Subject "20 век"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemБалет - хореографическая симфония: жанровые метаморфозы "Клеопатры" В. Кузнецова(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Хамко, А. Л.; Hamko, A.Статья посвящена хореографической симфонии В. Кузнецова «Клеопатра», созданной на материале одноименного балета. История воплощения идеи сочинения раскрывает специфику творческого процесса композитора, определяет психологические предпосылки появления замысла. Хореографическая симфония анализируется с позиции выявления признаков театрального и симфонического жанров в ракурсе проблемы жанровой трансформации.
- ItemДебют через 20 лет. Мастер - класс и концерт И. Е. Лещинина в Белорусской государственной академии музыки(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Ничков, Б. В.; Nichkov B.
- ItemДеятельность ансамбля солистов "Классик - авангард" в контексте польско - белорусских связей(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Роговая, О. В.; Rogovaja O.Статья посвящена международной деятельности ансамбля солистов «Классик-авангард» в рамках польско-белорусских связей, осуществляющихся в русле всеобщей глобализации и универсализа- ции культуры. В исследовании представлены наиболее важные аспекты двустороннего культурного обмена: с одной стороны, фестивальная деятельность ансамбля в Польше, с другой – пропаганда музыки польских композиторов в Беларуси. В статье прослеживается взаимосвязь исполнительской деятельности коллектива и формирования современного национального репертуара, выявляются ключевые моменты взаимодействия и взаимовлияния польской и белорусской музыкальных культур, связанные с творчеством ансамбля.
- ItemКампазітарскія ўвасабленні беларускага сярэдневякоўя ў святле праблемы мастацкага "гістарызму" мяжы XX -XXI стагоддзяў: да пытання метаду даследавання(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Трафімчук, Т. Ю.; Trafіmchuk T.; Артыкул прысвечаны пытанню выбару метадаў даследавання кампазітарскай творчасці мяжы 20 - 21 стст., скіраванай да тэмы беларускага сярэднявякоўя. У гэтым рэчышчы прапанава ўлучэнне да ўласна музыказнаўчага разгляду метадалагічных пазіцый сумежных тэорыі тэксту, топікі і семіётыкі.Артыкул прысвечаны пытанню выбару метадаў даследавання кампазітарскай творчасці мяжы 20 - 21 стст., скіраванай да тэмы беларускага сярэднявякоўя. У гэтым рэчышчы прапанава ўлучэнне да ўласна музыказнаўчага разгляду метадалагічных пазіцый сумежных тэорыі тэксту, топікі і семіётыкі.
- ItemКанцэрт для аркестра як увасабленне "духу часу": музычна - культурны вопыт XX - XXI ст.ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Дзягель, Т. У.; Dzjagel', T.У артыкуле робіцца спроба выявіць абумоўленасць узнікнення на еўрапейскай музычнай прасторы ў 1920-я гг. новага жанру – канцэрта для аркестра. Прыведзеныя звесткі аб аркестравых канцэртах даюць магчымасць уявіць агульную панараму развіцця жанру ў ХХ–ХХІ стст.
- ItemМетадалагічныя падыходы да перыядызацыі беларускай музычнай культуры XX ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Ліхач, Т. У.; Lihach T.У артыкуле разглядаюцца розныя метадалагічныя падыходы да перыядызацыі гісторыі беларускай музыкі ХХ ст. Адзначаецца, што кожная перыядызацыя – гэта ўжо інтэрпрэтацыя, асэнсаванне мінулага з пазіцый сучаснасці. Беларускімі даследчыкамі ў якасці асноўных крытэрыяў перыядызацыі абіраліся: а) палітычныя падзеі (кніга У. Сядуры, падручнік «Гісторыя беларускай савецкай музыкі» пад рэд. Г. Глушчанкі); б) змена стылёвых арыенціраў у музыцы (А. Друкт); в) комплексны метад з улікам самых розных знешніх і ўнутраных (чыста музычных) фактараў (В. Антаневіч).
- ItemМузыкальное и внемузыкальное в фортепианных трио Галины Гореловой(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Пинчукова, А. Н.; Pinchukova, AВ настоящей статье камерно - инструментальные сочинения Г. Гореловой рассматриваются с точки зрения индивидуализации жанра фортепианного трио в белорусской музыке начала 21 в выявляются особенности строения циклической формы. Прослеживаются тенденции, связанные с обновлением тембро - инструментального состава, поиском новых сонорных эффектов и звуковых образов
- ItemО соотношении камерно - инструментальных и симфонических сочинений в творчестве Льва Абелиовича(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Бондаренко, Е. С.; Bondarenko E.Лев Абелиович – гениальный белорусский композитор-симфонист, столь же плодотворно работавший в области камерно-инструментальных жанров. В статье рассматриваются различные аспекты взаимодействия в его творчестве симфонической и камерно-инструментальной сфер, которые привели к обновлению жанрового состава и музыкального языка белорусской музыки в целом.
- ItemПринципы педагогической и вокально - исполнительской деятельности Л. И. Галушкиной(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Колос, Л. Я.; Kolos L.Статья является опытом создания творческо - биографического очерка о выдающейся оперной певице и педагоге Лидии Ивановне Галушкиной (15.06.1923–11.11.2009).
- ItemІмкненне да прыгажосці як адна з асаблівасцей беларускай музыкі пачатку XXI ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Бунцэвіч, Н. Я.; Buncjevіch, N.Артыкул прысвечаны новаму стаўленню да прыгажосці ў беларускай музыцы ХХІ ст. Аўтар даследуе, як павелічэнне каштоўнасці гэтай эстэтычнай катэгорыі ў сучасным свеце ўплывае на тэматыку, вобразны строй, драматургію і выразныя сродкі твораў.