Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • ru
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • ru
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Nemagaj S."

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Фрашка "Латарэя" Станіслава Манюшкі: нежартоўны крок на шляху да оперы
    (Белорусская государственная академия музыки, 2014) Немагай, С. М.; Nemagaj S.
    Артыкул працягвае серыю даследаванняў, прысвечаных раннім узорам опернай творчасці Станіслава Манюшкі. Аб’ектам спецыяльнай навуковай увагі становіцца фрашка «Ostatnia loteria warszawska» («Апошняя варшаўская латарэя») на лібрэта О. Корвін-Мілеўскага. Суміруюцца звесткі аб гісторыі пастановак аперэткі, прэм’ерныя паказы якой пры жыцці кампазітара адбыліся ў Вільні (1841), Гродне (1841), Мінску (1843) і Варшаве (1846). Упершыню высвятляюцца фабульныя карані лібрэта твора. Галоўны аналітычны ракурс даследавання датычыцца жанравай спецыфікі сачынення, у якім, пры захаванні шэрагу тыпалагічных рысаў «лёгкіх» узораў сентыментальнага тэатра ХІХ ст., пазначаецца тэндэнцыя да стварэння ўласна оперных – маштабных і драматургічна-дзейсных – музычных сцэн. У гэтым святле «Латарэя» параўноўваецца з іншымі тэатральнымі творамі С. Манюшкі віленска-мінскага перыяду. Праведзены аналіз грунтуецца на прывезеных намі ў Беларусь копіях старадрукаў партытуры «Латарэі» і яе лібрэта (1908).
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Цыкл Вялікатыдневых лементацый Віленская катэдры
    (Белорусская государственная академия музыки, 2015) Немагай, С. М.; Nemagaj S.
    У артыкуле вылучаецца гіпотэза аб фарміраванні цыкла Велікатыднёвых ламентацый Віленскага катэдральнага сабора з твораў двух розных аўтараў – Згірскага (імя і гады жыцця невядомыя) і Антонія Сакульскага (1771 - 1840). Гіпотэза грунтуецца на рэканструкцыі рукапісаў трох частак цыкла ламентацый: “Lamentatia a septem vocibus” (in C) Згірскага, а таксама “Lamentatio Jeremiae Prophetae” (c-moll) і “Lamentatio Jeremiae” (F-dur) А. Сакульскага. Усе творы паходзяць з аднаго бібліятэчнага збору, маюць падобную карціну храналогіі выкананняў, а таксама ўзаемадапаўняюць адзін аднаго згодна з літургічнымі канонамі Пасхальнага Трыдуума. Даецца характэрыстыка ламентацый – жанра, уключанага ў абрады цёмнай ютрані Перадвелікоднага тыдня. Звесткі аб аўтарах ламентацый Віленскай катэдры – Згірскім і Сакульскім – дапаўняюцца апісаннем рукапісаў кампазіцый і адзначэннем некаторых стылявых асаблівасцей твораў, захаваных у выглядзе партытур і асобных галасоў у фондах Нацыянальнай бібліятэкі імя Мажвідаса ў Вільні і ў Бібліятэцы Акадэміі навук Літвы.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback