Browsing by Author "Nemagaj S."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemФрашка "Латарэя" Станіслава Манюшкі: нежартоўны крок на шляху да оперы(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Немагай, С. М.; Nemagaj S.Артыкул працягвае серыю даследаванняў, прысвечаных раннім узорам опернай творчасці Станіслава Манюшкі. Аб’ектам спецыяльнай навуковай увагі становіцца фрашка «Ostatnia loteria warszawska» («Апошняя варшаўская латарэя») на лібрэта О. Корвін-Мілеўскага. Суміруюцца звесткі аб гісторыі пастановак аперэткі, прэм’ерныя паказы якой пры жыцці кампазітара адбыліся ў Вільні (1841), Гродне (1841), Мінску (1843) і Варшаве (1846). Упершыню высвятляюцца фабульныя карані лібрэта твора. Галоўны аналітычны ракурс даследавання датычыцца жанравай спецыфікі сачынення, у якім, пры захаванні шэрагу тыпалагічных рысаў «лёгкіх» узораў сентыментальнага тэатра ХІХ ст., пазначаецца тэндэнцыя да стварэння ўласна оперных – маштабных і драматургічна-дзейсных – музычных сцэн. У гэтым святле «Латарэя» параўноўваецца з іншымі тэатральнымі творамі С. Манюшкі віленска-мінскага перыяду. Праведзены аналіз грунтуецца на прывезеных намі ў Беларусь копіях старадрукаў партытуры «Латарэі» і яе лібрэта (1908).
- ItemЦыкл Вялікатыдневых лементацый Віленская катэдры(Белорусская государственная академия музыки, 2015) Немагай, С. М.; Nemagaj S.У артыкуле вылучаецца гіпотэза аб фарміраванні цыкла Велікатыднёвых ламентацый Віленскага катэдральнага сабора з твораў двух розных аўтараў – Згірскага (імя і гады жыцця невядомыя) і Антонія Сакульскага (1771 - 1840). Гіпотэза грунтуецца на рэканструкцыі рукапісаў трох частак цыкла ламентацый: “Lamentatia a septem vocibus” (in C) Згірскага, а таксама “Lamentatio Jeremiae Prophetae” (c-moll) і “Lamentatio Jeremiae” (F-dur) А. Сакульскага. Усе творы паходзяць з аднаго бібліятэчнага збору, маюць падобную карціну храналогіі выкананняў, а таксама ўзаемадапаўняюць адзін аднаго згодна з літургічнымі канонамі Пасхальнага Трыдуума. Даецца характэрыстыка ламентацый – жанра, уключанага ў абрады цёмнай ютрані Перадвелікоднага тыдня. Звесткі аб аўтарах ламентацый Віленскай катэдры – Згірскім і Сакульскім – дапаўняюцца апісаннем рукапісаў кампазіцый і адзначэннем некаторых стылявых асаблівасцей твораў, захаваных у выглядзе партытур і асобных галасоў у фондах Нацыянальнай бібліятэкі імя Мажвідаса ў Вільні і ў Бібліятэцы Акадэміі навук Літвы.