Browsing by Author "Lіhach, T. U."
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemАсаблівасці кампазіцыйнай пабудовы мелізматычных спеваў у беларускіх ноталінейных ірмалагіёнах XVII ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2013) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.У артыкуле на матэрыяле беларускіх ноталінейных ірмалагіёнаў 17 ст. робіцца спроба вылучыыць тыповыя спосабы канструявання мелізматычных спеваў. Адзначаецца, што для распеўшчыкаў 17 ст. гэтыя прыёмы мелі мнематэхнічны характар, не ўтвараючы "музычную форму" ў сучасным разуменні гэтага слова.
- Item"Дзіўныя бемолі" ў беларускіх ноталінейных ірмалоях XVII стагоддзя(Белорусская государственная академия музыки, 2001) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.; Лихач, Т. В.Аўтар прапануе сваю методыку прачытання так званых “дзіўных бемоляў” з беларускіх ноталінейных ірмалояў 17 ст. На думку аўтара, гэта орыгінальная, лагічная, паслядоўная сістэма натацыі, ў якой з дапамогай бемоля пазначыўся першы гук “согласия”, ці вышэйшы гук мажорнага тэтрахорда.
- ItemЗаходнееўрапейская музычна-тэарэтычная думка і своеасаблівасці яе адлюстравання ў «Граматыцы мусікійскай» Міколы Дылецкага(Белорусская государственная академия музыки, 2019) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.Артыкул выяўляе відавочныя прабелы ва ўспрыманні М. Дылецкім канцэпцый заходняй музычна-тэарэтычнай думкі XVI – XVII стст. У «Граматыцы мусікійскай» Дылецкага бачна няведанне: 1) характэрнай для ўсяго еўрапейскага Сярэдневякоўя канцэпцыі музыкі як часткі квадрывія (цыкла матэматычных навук); 2) уласцівых для Заходняй Еўропы эпохі Рэнесанса тэхнік строгага стылю.
- ItemМузыка ва ўніяцкіх храмах Беларусі пачатку XIX ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2010) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.У артыкуле разглядаюцца спецыфічныя рысы музычнай практыцы уніяцкай царквы Беларусі першай паловы 19 ст. Асаблівая ўвага ўдзелена звесткам адносна інструментальнай, у тым ліку і арганнай, традыцыі уніяцкіх культурных цэнтраў: Вільні, Жыровіч, Супрасля.
- ItemМузычная культура беларускіх зямель у складзе II Рэчы Паспалітай(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.; Лихач, Т. В.У артыкуле музычная культура беларускіх зямель у складзе ІІ Рэчы Паспалітай (1921–1939) паказана як арганічны працяг і кульмінацыя тэндэнцый, уласцівых беларускай музыцы XVI–ХІХ стст.; выяўлена тыпа- лагічная еднасць працэсаў, што ў ёй адбываліся, з аналагічнымі з’явамі ў культуры Савецкай Беларусі.
- ItemПерадумовы і спецыфіка фарміравання нацыянальнай музычнай культуры Беларусі (сярэдзіна XIX - пачатак XX cт.)(2022) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.; Лихач, Т. В.У артыкуле на падставе канцэпцыі беларускага гісторыка музыкі В. Антаневіч вызначаюцца важнейшыя агульнакультурныя і спецыфіч-на музычныя перадумовы фарміравання беларускай нацыянальнай му-зычнай культуры ў сярэдзіне ХІХ – пачатку ХХ ст., акрэсліваюцца спецыфічныя рысы развіцця нацыянальнай кампазітарскай школы ХІХ–ХХ стст.
- ItemПеўчыя традыцыі праваслаўнай царквы заходнерускіх зямель пачатку XX ст. у царкоўнай практыцы Заходняй Беларусі: Пінскі абіход 1929 г.(Белорусская государственная академия музыки, 2022) Ліхач, Т. У.; Лихач, Т. В.; Lіhach, T. U.Аўтар разглядае пеўчыя традыцыі праваслаўнай царквы на беларускіх землях як у межах Расійскай імперыі ў пачатку ХХ ст., так і ў 1920 – 30-х гг., калі Заходняя Беларусь увайшла ў склад ІІ Рэчы Паспалітай. Нягледзячы на тое, што беларускія землі ўваходзілі ў склад розных дзяржаўных утварэнняў, падабенства музычных практык з’яўляецца відавочным. Асноўнай задачай у абодвух выпадках лічылася развіццё агульнанароднага спеву, што часткова дасягалася папулярызацыяй рэлігійных песень, сабраных у багагласніках.