Browsing by Author "Чарнова, К. А."
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemВяртанне знамені? (З назіранняў над сучаснай богаслужбова-пеўчай практыкай у праваслаўных беларускіх прыходах)(Белорусская государственная академия музыки, 2010) Чарнова, К. А.; Charnova, K. A.У артыкуле разглядаецца сучасны стан богаслужбова-пеўчай практыкі ў праваслаўных беларускіх прыходах. Суіснаванне/сумяшчэнне ў гукапрасторы літургічнага спеву гістарычна розных пеўчых традыцый асэнсавана на ўзроўні музычна-стылявога кантрапункта, у якасці аднаго з выразных складнікаў якога выступае традыцыя знаменнага спеву. Адзначаецца, з аднаго боку, імкненне да вяртання знаменнага роспеву ў богаслужбова-пеўчы чын, з іншага боку – кропкавы характар яго ўлучэння ў літургічныя практыкі. Акцэнтуецца праблема суадносін архаічнага тыпу інтанацыйнага «азначвання» (М. Бахцін) гімнаграфічнага слова з сучасным музычным мысленнем.
- ItemГімнаграфія праваслаўнай богаслужбы ў тыпах рэгенцкіх і кампазітарскіх музычных увасабленняў (з практыкі мінскіх прыходаў канца XX - пачатку XXI ст.)(Белорусская государственная академия музыки, 2007) Чарнова, К. А.; Charnova, K. A.Аб'ектам даследавання з'яўляюцца рэгенцкія і кампазітарскія версіі гімнаграфіі прваслаўнай богаслужбы ў беларускіх прыходах канца 20 - пачатку 21 стагоддзя. Упершыню акрэсліваюцца тыпы музычных версій кананічных тэкстаў богаслужбы (рэдакцыя, апрацоўка, адаптацыя, сачыненне, кампіляцыя). Аналізуецца функцыя рэгента ў музычным чыне службы, яго дзейнасць ў сферы музычных "перакладаў" гімнаграфіі праваслаўнага богаслужэння. Раскрыта адметнасць рэгенцкага (пераважна ахоўнага паводле зместу) і кампазітарскага (мастакоўскага) падыходаў да сакральных гімнаў праваслаўнага набажэнства, а таксама спецыфіка рэгенцкіх апрацовак/рэдакцый, гарманізацый, сачыненняў.
- ItemЖанрава-стылявы фонд праваслаўнага богаслужбовага спеву ў харавой музыцы беларускіх кампазітараў рубяжа XX - XXI стагоддзяў (А. Бандарэнка, Д. Васючкоў, В. Кузняцоў)(Белорусская государственная академия музыки, 2009) Чарнова, К. А.; Charnova, K. A.Аўтар звяртаецца да праблемы ўвасаблення жанраў і стыляў праваслаўнага богаслужбовага спеву ў харавой музыцы беларускіх кампазітараў рубяжа20 - 21 ст. Артыкул прысвечаны разгляду творчых пераламленняў стылістычных асаблівасцей літургічнага спеву праваслаўнай традыцыі у творчасці А. Бандарэнкі, В. Кузняцова, М. Васючкова.
- ItemПеснаспевы літургіі ў беларускай кампазітраскай творчасці канца XX стагоддзя(Белорусская государственная академия музыки, 2008) Чарнова, К. А.; Charnova, K. A.Аўтар звяртаецца да праблемы ўваходу сучасных беларускіх кампазітараў у сферу тэкстаў праваслаўнай царквы. Артыкул прысвечаны разгляду музычных “прычытанняў” кананічных песнапеваў літургіі ў харавой творчасці А. Залётнева і Л. Шлег у апошняе дзесяцігоддзе 20 стагоддзя.
- ItemПраваслаўныя вуснатрадыцыйныя песенныя практыкі ва ўмовах поліэтнічнасці і поліканфесійнасці: з экспедыцыйных назіранняў на Падляссі(Белорусская государственная академия музыки, 2017) Чарнова, К. А.; Charnova K.Артыкул прысвечаны разгляду рэлігійнага фальклору праваслаўнай традыцыі ўсходніх тэ- рыторый сучаснай Польшчы (рэгіён Падляссе). Пытанні функцыянавання праваслаўных песнапенняў у традыцыйным побыце раскрываюцца ў сувязі са спецыфікай этнасвядомасці і этнічнага «слыху» носьбітаў вуснатрадыцыйнай культуры, этнічнай ідэнтыфі-кацыі/самаідэнтыфікацыі вясковых жыхароў, абумоўленай складаным гістарычным лёсам дадзеных тэрыторый (маргінальныя этнічныя тэрыторыі). Прадпрынята спроба параўнальнага супастаўлення версій праваслаўных песнапенняў, зафіксаваных падчас экспедыцыйных абследаванняў вёсак Гайнаўскага і Бельскага паветаў, з этнафанійнымі версіямі носьбітаў беларускай вуснатрадыцыйнай культуры.
- ItemПраваслаўныя песнапенні Пасхі ў этнафанійных версіях носьбітаў беларускай традыцыйнай культуры (па матэрыялах экспедыцыйных даследаванняў БДАМ)(Белорусская государственная академия музыки, 2013) Чарнова, К. А.; Charnova K. A.Аб'ектам вывучэння з'яўляюцца этнафанійныя версіі пасхальных песнапенняў, якія існуюць у выканальніцкай традыцыі беларускіх вясковых спевакоў. На аснове супастаўлення этнафанійных гучанняў з абіходнымі варыянтамі распявання багаслужбовага тэксту выяўляюцца трансфармацыі ўсталяваных у царкоўнай практыцы распеваў ва ўмовах культуры вуснай традыціі.
- ItemРукапісныя сшыткі тэкстаў песеннага фальклору рэлігійнай накіраванасці як крыніца даследавання спеўных традыцый тэрыторый Падлясся (па экспедыцыйных матэрыялах 2015 года)(Белорусская государственная академия музыки, 2019) Чарнова, К. А.; Charnova, K. A.Аналіз зместу сшыткаў дазваляе разглядзець шырокае кола пытанняў, датычных не толькі рэпертуарнай традыцыі пэўнай мясцовасці, ступені захаванасці ў вуснатрадыцыйным асяроддзі пісьмовых па паходжанню тэкстаў, але і функцыянавання праваслаўных песнапенняў у сувязі са спецыфікай этнічнай самаідэнтыфікацыі вясковых жыхароў.