Browsing by Author "Лихач, Т. В."
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Item"Дзіўныя бемолі" ў беларускіх ноталінейных ірмалоях XVII стагоддзя(Белорусская государственная академия музыки, 2001) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.; Лихач, Т. В.Аўтар прапануе сваю методыку прачытання так званых “дзіўных бемоляў” з беларускіх ноталінейных ірмалояў 17 ст. На думку аўтара, гэта орыгінальная, лагічная, паслядоўная сістэма натацыі, ў якой з дапамогай бемоля пазначыўся першы гук “согласия”, ці вышэйшы гук мажорнага тэтрахорда.
- ItemМузычная культура беларускіх зямель у складзе II Рэчы Паспалітай(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.; Лихач, Т. В.У артыкуле музычная культура беларускіх зямель у складзе ІІ Рэчы Паспалітай (1921–1939) паказана як арганічны працяг і кульмінацыя тэндэнцый, уласцівых беларускай музыцы XVI–ХІХ стст.; выяўлена тыпа- лагічная еднасць працэсаў, што ў ёй адбываліся, з аналагічнымі з’явамі ў культуры Савецкай Беларусі.
- ItemПерадумовы і спецыфіка фарміравання нацыянальнай музычнай культуры Беларусі (сярэдзіна XIX - пачатак XX cт.)(2022) Ліхач, Т. У.; Lіhach, T. U.; Лихач, Т. В.У артыкуле на падставе канцэпцыі беларускага гісторыка музыкі В. Антаневіч вызначаюцца важнейшыя агульнакультурныя і спецыфіч-на музычныя перадумовы фарміравання беларускай нацыянальнай му-зычнай культуры ў сярэдзіне ХІХ – пачатку ХХ ст., акрэсліваюцца спецыфічныя рысы развіцця нацыянальнай кампазітарскай школы ХІХ–ХХ стст.
- ItemПеўчыя традыцыі праваслаўнай царквы заходнерускіх зямель пачатку XX ст. у царкоўнай практыцы Заходняй Беларусі: Пінскі абіход 1929 г.(Белорусская государственная академия музыки, 2022) Ліхач, Т. У.; Лихач, Т. В.; Lіhach, T. U.Аўтар разглядае пеўчыя традыцыі праваслаўнай царквы на беларускіх землях як у межах Расійскай імперыі ў пачатку ХХ ст., так і ў 1920 – 30-х гг., калі Заходняя Беларусь увайшла ў склад ІІ Рэчы Паспалітай. Нягледзячы на тое, што беларускія землі ўваходзілі ў склад розных дзяржаўных утварэнняў, падабенства музычных практык з’яўляецца відавочным. Асноўнай задачай у абодвух выпадках лічылася развіццё агульнанароднага спеву, што часткова дасягалася папулярызацыяй рэлігійных песень, сабраных у багагласніках.