Browsing by Author "Дзягель, Т. У."
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemАркестравы канцэрт у аспекце гульнявой прыроды жанру(Белорусская государственная академия музыки, 2013) Дзягель, Т. У.; Дягель, Татьяна Владимировна; Dzjagel', T. U.; Дягель, Т. В.Разглядаюцца праяўленні ідэі гульні ў прыродзе і памяці аркестравага канцэрта як жанру. Асаблівая ўвага надаецца характарыстыцы параметраў гульні ў межах аркестравага канцэрта, ролі ў ім такіх фактараў, як спаборніцтва, дыялог, імправізацыйнасць, тэатральнасць
- ItemБеларускі канцэрт для аркестра: да пытання ўнутрыжанравай тыпалагізацыі(Белорусская государственная академия музыки, 2016) Дзягель, Т. У.; Dzjagel' T.На прыкладах сусветна вядомых канцэртаў для аркестра ў артыкуле раскрываецца парадыгматыка жанру, прапаноўваецца тыпалагізацыя канцэртна-аркестравых твораў беларускіх кампазітараў, уводзіцца новы тэрмінагічны апарат.
- ItemКанцэрт для аркестра як увасабленне "духу часу": музычна - культурны вопыт XX - XXI ст.ст.(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Дзягель, Т. У.; Dzjagel', T.У артыкуле робіцца спроба выявіць абумоўленасць узнікнення на еўрапейскай музычнай прасторы ў 1920-я гг. новага жанру – канцэрта для аркестра. Прыведзеныя звесткі аб аркестравых канцэртах даюць магчымасць уявіць агульную панараму развіцця жанру ў ХХ–ХХІ стст.
- ItemПытанні вывучэння канцэрта для аркестра ў творчасці беларускіх кампазітараў 1970 - 2000-х гг.(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Дзягель, Т. У.; Dzjagel', T. U.; Дягель, Т. В.Артыкул прысвечаны адной з асноўных тэндэнцый развіцця сучаснага музыказнаўства, а іменна метадалогіі навуковага даследавання. Асноўная ўвага надаецца праблеме вывучэння аркестравага канцэрта як жанру самастойнага і даволі папулярнага сярод сучасных кампазітараў, у тым ліку айчынных.
- Item"Расініяна, альбо Метамарфозы" А. Мдывані як прыклад "гульні з культурнай спадчынай"(Белорусская государственная академия музыки, 2011) Дзягель, Т. У.; Dzjagel', T. U.Артыкул прысвечаны аднаму з актуальных пытанняў сучаснага музыказнаўства, а менавіта ўвасабленню ідэі і прынцыпу гульні ў музыцы. Асобна вылучаецца адлюстраваная ў творчасці прадстаўнікоў розных нацыянальных кампазітарскіх школ і стылёвых кірункаў ХХ ст. «гульня з культурнай спадчынай». У якасці яркага прыкладу творчага рашэння, заснаванага на гульні са стылямі, аўтарскімі тэкстамі, сродкамі музычнай выразнасці эпох, разглядаецца знакавы ў гэтым плане для беларускай музыкі канцэрт для аркестра А. Мдывані «Расініяна, альбо Метамарфозы»
- Item"Фальклорны" канцэрт для аркестра ў рэаліях беларускага кампазітарскага вопыту 1970-1990 гг.: Канцэрт для аркестра Валерыя Іванова(Белорусская государственная академия музыки, 2014) Дзягель, Т. У.; Dzjagel', T.На прыкладзе першага беларусскага фальклорнага канцэрта - Канцэрта для аркестра народных інструментаў В. Іванова (1976) уздымаецца пытанне ўвасабленне такога тыпу аркестравых твораў у рэчышчы нацыянальных кампазітарскіх школ, індывідуальных аўтарскіх рашэнняў, рэаліях беларусскага кампазітарскага вопыту 1970 - 1990-х гг.